Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018
İÇİNDEKİLER
Güney’den Sizlere
Sosyal Medyadan
Foto-Mini Öykü, Adil Okay
Bilanço: Faşizm, Derya Gümüş
Yeni Kültür / Yeni İnsan, Yılmaz Güney
Kolber U Mirav / Hudut Hamalı ve Suların Efendisi, A. Karabax
A, Okay’ın “Arkası Yarın” adlı romanı yasaklandı!, Adil Okay
Ben dünyaya en yakın gezegen, Şeyma Koç
Mersin’de 12. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali Yapıldı
Münih Kitap Sergisi’nde Yılmaz Güney Belgeseli
İnsan ve Marksizm, Yavuz Aközel
Yitirenle Derin Söyleşiler, Josef Kılçıksız
Beşinci Kişi, Gülbin Sodan
Soma’ya Dair Kısa Öyküler, Emre Küçükoğlu
Karşıyım ulan karşıyım, Emin Ali
Arafı İkamet Seçen Kadınlar Anadolu Kadınları-3, Sude Nur Haylazca
-Suruç-: Uç Nokta Suç!, Hasan Çapık
Edebiyat? Sürgünde Yazmak, Ganime Gülmez
Sürgünlüğün Görevleri, Heinrich Mann
Empati, Adar Jiyan
‘Gerçekçi ol, imkansız görüneni iste!”, Güney
Tottenham’ın “Tutunamayan” Çocuklarının Romanı, Mehmet Utku
Şeyhmus Diken’in “Ahım Var Diyarbakır” Kitabı Çıktı
Yeni Müzik Albümleri: Grup Yorum, Armağan Uludağ, Delil Xıdır, Ahmet Arslan, Kemal Dinç
Dut ağacı lugatı, Emir Bolat
Randevu, Ali Fuat Karaöz
Şark’tan gelmişim, Beyza Okumuş
Şair Ahmet Telli ile Ankara-Hannover-Hamburg, Gülsen Gülbeyaz
Tevfik Fikret 150 Yaşında
Alışırsın Soytarı, Deniz A. Tüzün
Yeşim Ustaoğlu ile sohbet, Gülfer Uğur
Yeşilçam’lı Türk(iye) Sineması, Temel Demirer
“Suda Balık” Berlin’den ödülle döndü
Sinema Notları, Anuş Pazarcıyan
Karikatür, K. Öntaş
Memleketim, İkram Güneş
Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018
Güney Kültür, Sanat, Edebiyat Dergisi’nin 2018 yılındaki ilk sayısı bol sinema yazılarıyla dolu bir içerikle karşımızda.
Anuş Pazarcıyan’ın müdavimi olduğum Sinema Notları’nın yanında bu kez Temel Demirer gibi usta bir siyaset kalemi tarafından hazırlanmış Yeşilçam’lı Türk(iye) Sineması yazısı var. Bir başka sinema yazısı ise Yeşim Ustaoğlu ile yapılan bir sohbet. Sonuncusu ise yönetmen Tülay Kocatürk tarafından çekilen Suda balık filminin Berlin Film Festivali’nde aldığı En İyi Yönetmen, En İyi Kurgu ödüllerinin haberini yapıyor.
Temel Demirer, Laterna Magica’dan başlayıp Lumierre Kardeşlerin çektiği ilk filmle devam ederek Osmanlı’nın sinematografiyle nasıl tanıştığını nükteli bir dille anlatıyor ilk olarak. Yaşadığımız coğrafyada sinemanın ilkleri üzerine bilgiler paylaşıyor ardından. Bu bilgilere göre halka açık ilk gösteri bir Polonya Yahudisi olan Sigmund Weinberg tarafından Galatasaray’da bir birahanede gerçekleştiriliyor. Sonra ilk Türk filmi kabul edilen ancak kimse tarafından izlenmediği için tartışmalı bulduğu Yeşilköy Abidesi’nden söz ediyor. Ama Sungu Çapan ve Burçak Evren’i kaynak alarak ilk Türk filminin bu olmadığını, ilk Osmanlı sinemacıları sayılan Manaki kardeşlerin çektikleri filmlerin kutularına ve fotoğrafların altına “Türkiye” ibaresi yazdıklarını hatırlatıyor.
Tarihsel anlatımı Yılmaz Güney’in sinemasına dek getiriyor ve elbette orada yeni bir tarih başlıyor. Sonra bir Yeşilçam parantezi açıyor ve ortaya her sinemaseverin mutlaka okuması gereken müthiş güzel bir yazı ortaya çıkıyor.
Anuş Pazarcıyan ise Sinema Notları’nda her zaman olduğu gibi tüm sinemaseverlere yol gösteriyor. Bu sayıda ele aldığı filmler: Human Flow / Ai Weiwei (2017), Aus dem Nichts / Fatih Akın (2017), Suburbicon / George Clooney (2017) ve Get Out / Jordan Peele (2017)
Güney Kültür, Sanat, Edebiyat Dergisi
Sahibi ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Hüseyin Gül
Yönetim Yeri ve Adresi: Asmalmescit Mah. Terkoz Çıkmazı Sok. Tarkoz İşhanı No: 1/62 Beyoğlu İstanbul
E-posta: guneydendergisiistanbul@gmail.com
Güney Dergisi Facebook Sayfası
Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018