Temrin Düşünce ve Edebiyat Dergisi, Sayı 94
Tanıtım Yazısı:
Merhaba,
94.sayısı ile yeniden okuruyla buluşan Temrin, yine özenli içeriğiyle edebiyat ve fikir dünyamıza katkı sunabilme gayretlerini sürdürmektedir. Gerek ülkemiz gerekse dünya kültür ve düşünce zenginliklerini okurlarla buluşturabilmek, en önemli amacımızı oluşturmaktadır. Bu yoldaki disiplinli çalışmalarımızın faydalı olabilmesi ve takdirlere mazhar olabilmesi umuduyla, bu sayıdaki eserlerin sunumuna geçiyoruz.
Bu sayımıza; Ahmet Avcı, Dargınım Dünyaya ve Murat Halıcı, Valentina adlı dizeleriyle katkı sunuyorlar. Arthur Rimbaud’nun Derbederliğim başlıklı şiirini Aysel Mutlu, Sayyara Toyçiva’nın İstanbul Affet adlı şiirini de Marufcan Yuldaşev dilimize çevirdiler. Cumali Şabanov’un üç ayrı şiiri de Türkçe çevirisi ve Özbekçenin özgün harf ve grameriyle sunuluyor okurlarımıza.
Bu sayımızda; Hatice Dökmen, Neden Yazıyorum başlıklı denemesini kaleme aldı. Gözel Umurova, Zülfiye’nin Sanat Dünyasının Şiirsel Manzaraları, Recep Şükrü Güngör de Kapalı Perdeler adlı öyküleriyle içeriğimizde yer alan diğer yazarlarımız¬dan.
Tanıtım, tahlil ve eleştiri konulu yazılarımızı hazırlayan yazarlarımız ve kaleme aldıkları yetkin metinler şu sıralamayla okurlarımıza sunulmaktadır. Alper Kaya, Hüsnü Arkan’a ait, Ölü Kelebeklerin Dansı başlıklı kitabın ayrıntılı bir değerlendirmesini yaptı. Mustafa Karataş, Prof.Dr. Ali Akar’ın, Oğuzların Dili, Eski Anadolu Türkçesine Giriş adlı eserini bilgilendirici bir kaynak duyarlılığıyla tahlil etti.
Aşur Özdemir de Oralxan Bökey’in, Öz Otıñdı Öşirme / Ocağını Söndürme romanı hakkındaki sosyal ve edebi derinlikli bir incelemesiyle bu sayımızın yazarlarından oldu.
Bağımsızlık Dönemi Özbek Romancılarından Seçmeler başlıklı inceleme yazısını, Dilshoda Mubarakova’nın kaleminden okuyacaksınız.
Javlon Jovliyev’den Hüseyin Baydemir’in aktarımıyla sizlere sunduğumuz anılar üzerinde temellendirilmiş Buhara, Buhara, Buhara adlı yazı da içeriğimizin son metni olarak bu sayımızda sizlere ulaşıyor.
Yeni bir sayıda buluşabilmek umuduyla iyi okumalar.
Hasan Parlak